Het vinden van betrouwbare bedrijfsinformatie is cruciaal voor zowel consumenten als bedrijven. Bedrijvengidsen spelen hierin een sleutelrol door uitgebreide en gedetailleerde informatie te bieden over
DeDidamgids.nl kreeg de volgende bekendmaking binnen: Verkeersbesluit: aanwijzen van een extra parkeerplaats ten behoeve van het opladen van elektrische auto’s op de Hoofdstraat in Didam..
Meer informatie over deze bekendmaking:
Burgemeester en Wethouders van Montferland;InleidingBij de gemeente is een verzoek ingediend voor de realisatie van een (extra) laadpunt voor elektrische auto’s aan de Hoofdstraat in Didam. De gemeente Montferland heeft een integrale laadvisie en plaatsingsbeleid opgesteld ter behoeve van de uitvoering van de Nationale Agenda Laadinfrastructuur (NAL). Voor Montferland geeft deze integrale laadvisie en plaatsingsbeleid de komende jaren richting aan de ontwikkeling van een dekkend, toegankelijk, betaalbaar, en veilig netwerk van laadinfrastructuur voor alle elektrische voertuigen. Vereisten van besluitOp grond van artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.Op grond van artikel 18, eerste lid, onderdeel d van de Wegenverkeersweg is het college van burgemeesters en wethouders bevoegd tot het nemen van een verkeersbesluiten op gemeentelijke wegen.Overwegende:•Dat op de Hoofdstraat in Didam ter hoogte van huisnummer 16 een laadpunt voor elektrische auto’s aanwezig is. In de huidige situaties is één parkeervak gereserveerd voor het opladen van elektrische auto’s. •Dat voor deze parkeerplaats voor het opladen van elektrische auto’s op 20 februari 2013 door de gemeente Montferland een verkeersbesluit is genomen. •Dat in verband met de toegenomen vraag op deze locatie een extra parkeerplaats wordt gereserveerd voor het opladen van elektrische auto’s.•Dat het bestaande verkeersteken ‘E8’ met onderbord ‘uitsluitend opladen elektrische auto’s’ wordt vervangen door het nieuwe verkeersteken voor parkeerplaatsen voor het opladen van elektrische voertuigen ‘E8c’ en wordt voorzien van onderbord met 2 pijlen ‘OB504’ in de richting van de betreffende parkeervakken. •Dat de aanvraag op basis van de ‘vraag gestuurde plaatsing’ zoals benoemd in het van het ‘plaatsingsbeleid elektrisch vervoer’ en de ‘integrale laadvisie elektrische vervoer’ van de gemeente is beoordeeld. •Dat in het centrum van Didam een blauwe zone van kracht is. Deze is ingesteld zodat de parkeerplaatsen voor bezoekers van centrum beschikbaar blijven. Het betreft een maximale parkeerduur van 2 uur. De blauwe zone zal op het oplaadpunt ook van kracht blijven. Zo zal het oplaadpunt voor elektrische voertuigen niet onnodig bezet blijven. Binnen deze twee uur kan een elektrisch voertuig voldoende worden bijgeladen.•Dat de parkeerplaatsen zijn voorzien van een vakindeling. •Dat de parkeerplaatsen voldoende ruimte hebben.•Dat de betreffende parkeerplaatsen in beheer zijn van de gemeente Montferland. •Dat conform artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer er overleg is geweest met de politie.Met het verkeersbesluit wordt beoogd:• het verzekeren van de veiligheid op de weg;• het beschermen van weggebruikers en passagiers;• het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;• het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;• het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade; Op basis hiervan niet is gebleken dat belanghebbenden hierdoor onevenredig worden benadeeld dan wel dat door de te nemen maatregel een onduidelijke en/of onveilige verkeerssituatie zou ontstaan.BesluitHet aanwijzen van een extra parkeerplaats ten behoeve van het opladen van elektrische auto’s aan het Hoofdstraat in Didam, middels:• 1. Het verwijderen van de verkeerstekens ‘E8’ en onderbord ‘uitsluitend opladen elektrische auto’s’ op de Hoofdstraat ter hoogte van huisnummer 16.• 2. Het plaatsen van verkeerstekens ‘E8c’ en een onderbord voorzien van 2 pijlen (OB504) op de Hoofdstraat ter hoogte van huisnummer 16.De locatie van de parkeerplaatsen voor het opladen van elektrische voertuigen staat afgebeeld in de bijlage van dit verkeersbesluit. MededelingenBezwaar- of beroepsclausuleOp grond van de Algemene wet bestuursrecht kan tegen dit besluit binnen zes weken na dag van bekendmaking bezwaar worden gemaakt. Het bezwaar dient te worden gericht aan B&W van Montferland, Postbus 47, 6940 BA, DIDAMHet bezwaarschrift dient te zijn ondertekend en het volgende te bevatten:• a. Naam en adres van de indiener;• b. De dagtekening;• c. Een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;• d. De gronden van het bezwaar.Daarnaast kan een verzoek om voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank binnen het rechtsgebied waarin de indiener van het bezwaarschrift zijn woonplaats heeft. Voor het verzoek zal griffierecht worden geheven.
Onderwerp: Verkeer | Organisatie en beleid, officielepublicaties uit categorie officielepublicaties/gmb/2023.
Dit artikel verscheen op deDidamgids.nl op 06-06-2024.
Laat dit artikel viral gaan in Didam, deel het met je vrienden!
Auteur
Weet wat er speelt in jouw buurt. Wij krijgen van de gemeente altijd als eerste de laatste vergunning aanvragen & andere bekendmakingen. Wij delen deze met onze lezers.
Laatste berichten
Laatste blogs
Het vinden van betrouwbare bedrijfsinformatie is cruciaal voor zowel consumenten als bedrijven. Bedrijvengidsen spelen hierin een sleutelrol door uitgebreide en gedetailleerde informatie te bieden over
De jaren ’90 waren een magisch decennium voor kindertelevisie. Dit tijdperk bracht een scala aan onvergetelijke programma’s die niet alleen kinderen, maar ook volwassenen betoverden.
Deventer, een historische stad gelegen aan de IJssel, staat bekend om zijn sfeervolle straten, rijke geschiedenis en gastvrije bevolking. Maar naast deze culturele en historische